Tuesday, March 30, 2010

Ada Apa Dengan Cinta?

Ku lari ke hutan kemudian menyanyiku
Ku lari ke pantai kemudian teriakku
Sepi, sepi dan sendiri aku benci
Aku ingin bingar
Aku mau di pasar

Bosan aku dengan penat
Dan enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga
Jika ku sendiri

Pecahkan saja gelasnya

Biar ramai

Biar mengaduh sampai gaduh

Ah ... ada malaikat menyulam jaring laba-laba belang di tembok keraton putih
Kenapa tak goyangkan saja locengnya
Biar terdera

Atau aku harus lari ke hutan ...
Belok ke pantai?

5 comments:

ZooL.Ahmad said...

kenapa kau berlari ke sana kemari,
walhal kau ada sahabat sejati yang menanti,
berhenti berlari sini kau kembali,
mereka sahaja sana kau pergi.


*hehe..menarik hang punya cerita :)

Melissa R. said...

zul, ni puisi rangga from ada apa dengan cinta the movie :)

ZooL.Ahmad said...

ouh...no wonder familiar..
hehehe...
terkejut gak..tak mungkin hang yg buat :p

reena said...

Aaaaa! I really miss Ada Apa Dengan Cinta! The best Indon movie ever!

Melissa R. said...

zuk: duh! of course. macam aku terror speaking indon. anyways, movie esok jom!
reena: i know right? movie paling best! dian time tu memang the bomb lah, truly cantik! :)